The dancing genome project: generation of a human-computer choreography using a genetic algorithm
Abstract
In this paper, we present an interactive genetic algorithm for the generation of human-computer choreography, using motion capture technology. First, we introduce the four steps of the algorithm to (1) define a movement vocabulary, (2) initialize movement sequences, (3) generate mutants, and (4) select mutant sequences to create a choreography. Then, we show how this approach is implemented in real time to create interaction among dancers. Finally, we run simulations to assess the convergence rate of the algorithm, before generating a simple duet for actual and virtual dancers.
本稿では、モーションキャプチャ技術を用いたヒューマンコンピュータ振付の生成のための対話型遺伝的アルゴリズムを提示する。 最初に、(1)移動語彙を定義する、(2)移動シーケンスを初期化する、(3)突然変異体を生成する、(4)振り付けを作成するために突然変異体シーケンスを選択する、アルゴリズムの4つのステップを紹介します。 次に、ダンサー間の相互作用を生み出すために、このアプローチがリアルタイムでどのように実装されるかを示します。 最後に、実際のダンサーとバーチャルダンサーのための単純なデュエットを生成する前に、シミュレーションを実行してアルゴリズムの収束率を評価します。
Comments
対話型遺伝的アルゴリズムでモーション生成